Cloud

Montessori studio pohybu

Jak vzniklo?

Montessori studio pohybu otevřelo dveře pro své klienty
9. prosince 2015.

Studio založila Monika Němcová. Ta nyní působí jako supervizorka studia a autorka metody lekcí. Více o Monice se můžete dozvědět zde.

Já, Jana Ženatá, provozuji studio od roku 2021. Původně jsem byla u jeho zrodu jako spokojená klientka se svojí dcerou, od roku 2017 jsem lektorkou. Více o mě najdete zde.

Montessori Jana Ženatá

Montessori studio pohybu

Proč studio vzniklo a jaký je jeho cíl?

  1. Objevte rodičovství

    Studio na Praze 2 vzniklo s cílem umožnit rodičům poznat svět dětí, objevit své rodičovství a užívat si ho. Nabídnout dětem smysluplné aktivity k jejich všestrannému rozvoji a inspirovat rodiče pro domácí prostředí. Poskytnout prostor pro vzájemné poznávání dětí i rodičů.

  2. Pochopte potřeby své a dětí

    Ve studiu nás spojuje pocit bezpečí, důvěra a láska a to stejné chceme přenášet na maminky, tatínky a děti. Nejde nám o jednotné nastavení pravidel nebo jediných správných řešení. Hlavní myšlenkou je, aby si s naší podporou každá maminka či tatínek našli to, co je pro ně podstatné, naučili se mít pochopení pro své potřeby a pro potřeby dítěte.

  3. Rozvíjíme dovednosti vaše
    i vašich dětí

    Ve studiu nabízíme kurz Hrajeme si Mones pro rodiče s dětmi od 4 měsíců do tří let. V lekcích, které vedou naše lektorky, jsou děti rozděleny do malých skupinek podle věku a pravidelně se každý týden setkávají a rozvíjejí své dovednosti (a s nimi i jejich rodiče :))

  4. Láska a respekt

    Naše lektorky spojuje láska a respekt k dětem i rodičům, touha přicházet na odpovědi, jak žít spolu s dětmi spokojeně, poskytnout jim potřebnou oporu a rozšířit jejich obzory. Jak jim dát dobrý základ do života. Rády a často se na situace díváme z jiného úhlu, než je obvyklé a přinášíme neobvyklé, ale funkční návody, jak je řešit.

13

img

let zkušeností

1300

img

dětí a rodičů

3

img

zkušené lektorky

7

img

věkových skupin

Tým studia

Naše lektorky spojuje láska a respekt k dětem i rodičům, touha přicházet na odpovědi, jak žít spolu s dětmi spokojeně, poskytnout jim potřebnou oporu a rozšířit jejich obzory. Jak jim dát dobrý základ do života. Rády a často se na situace díváme z jiného úhlu, než je obvyklé a přinášíme neobvyklé, ale funkční návody, jak je řešit. Podpora dalším rodičům skrze zážitky na lekcích a pozitivní ohlasy jsou pro nás všechny neutuchající motivací.

Katka, Jana, Karin a Marcela spolu s Monikou. Staly jsme se týmem i díky sdílení základních hodnot. Pojí nás vzájemná důvěra, touha otvírat možnosti dětem a dávat s pokorou najevo vlastní zkušenosti a pochopení pro cestu dalších maminek. Všechny jsme jiné a vzájemně se doplňujeme.

Jana Ženatá

jednatelka, lektorka

Monika
Monika Němcová

zakladatelka, supervizorka

Katka Lukášová
Katka Lukášová

lektorka, rezervace

Karin
Karin Treuerová

lektorka lekcí, zpívání a ženských kruhů

Marcela
Marcela Bretšnajdrová

lektorka na mateřské dovolené

Co předcházelo vzniku studia?

Monika vypráví svůj příběh...

„V roce 2004 jsem si uvědomila, že nevím, co se synem. Bylo mu několik měsíců. Potřeboval hlavně nás dva – rodiče, ale cítila jsem, že to nejspíš není vše. Bylo mi 43let a rozhodně jsem nechtěla měnit náš způsob života. Byla jsem plná emocí, otázek, jak být správně, nedělat chyby. Splnil se mi v hodině dvanácté sen a měla jsem dítě, ale…….Být rodičem, cítit se s dítětem ve spojení, navíc mít ten nej vztah s mužem, otcem dítěte, tak to jsem ani neuměla takto pojmenovat. Z několika stran ke mně začalo prosvítat nezvyklé slovo MONTESSORI.

Na prvním pobytu u Blanky Sudíkové, PLAVÁČEK, jsem se setkala s “připraveným” Montessori prostorem, přečetla jsem první knihu od paní Marie Montessori – TAJUPLNÉ DĚTSTVÍ a těmito pootevřenými dveřmi ke mně kouzlo Montessori vstoupilo. Začala jsem prakticky zjišťovat, co se za tím fylozoficko-pedagogickým systémem skrývá.

Od začátku jsem vnímala, že to je pro mne především o přístupu k dítěti. Posléze, po rozpadu manželství :-), jsem přišla i na to, že je nezbytně nutné mít i velmi naplňující vztah sama k sobě.

S ohlédnutím na těch třináct předchozích let vnímám velkou lásku k Vesmíru, který mi do života přivedl s Montessori báječné učitele. Když bylo třeba, tak mě začal na mé Cestě posunovat dál a já si mohla uvědomit tu velikou pestrost různých směrů, které se primárně věnují dětem. Kdysi dávno byli mými prvními učiteli Eduard a Míla Tomášovi. Díky jejich laskavému příkladu jsem byla otevřená pro své další průvodce, kterým vděčím za “lekce” poznávání pravdy o sobě. Byla to Zdeňka Jordánová a po několika letech Alicie Hamm, Jan Bílý a Robert Mosse. V současnosti se mi do života i do praxe dostala teorie typů se Šárkou Mikovoumanželé Uhlířovi se „svým“ Bedonis a Feldenkraisova metoda, ve které jsem konečně našla ten „svůj“ vysněný pohyb. 

Začátky mého vlastního učitelování sahají až do roku 1981, kdy jsem stála před svou první třídou. Moji třeťáci pro mě byli velikou výzvou. Nejprve jsem se bála i promluvit a postupně děti otvíraly mé dovednosti, o kterých jsem vůbec nevěděla. 

Učitelování nebyl můj sen, jen díky intuici a možnosti mít dva měsíce prázdnin mě to posunulo právě před tabuli. Učila jsem tři roky, na které vzpomínám jako na jedny z nejlepších ve svém životě. Děti mě opravdu naučily mnohému a hlavně jsem se jim naučila naslouchat. Mé spojení s nimi a skrze ně i s rodinami dávalo ty základní stavební kameny pro dobu, která vznikla až po dalších dvaceti letech, kdy se nejprve narodil Vavřinec a v jeho třech letech jsem se začala vracet ke své první „profesi“ učitelky.

Se současnými zkušenostmi a dovednostmi jsem si vědoma, že už tehdy jsem se přirozeně řídila „svými“ montessori principy – nehodnocením, spoluprací všech na vytváření vzájemnosti ve třídě. Respekt k odlišnostem dětí a díky tomu podpora silných stránek u každého jednotlivce byla od začátku mou přirozeností. 

Po třinácti letech přiznávám svůj obdiv k nadhledu paní Montessori. Já si ho prohloubila o nadhled konstelační a snový. Přiznávám, že být na Cestě s MONTESSORI, KONSTELACEMI a realizovat své SNY mě hluboce naplňuje.

Věřím, že všichni, kteří tvoří tým studia, se kterým spolupracuji, nesou v sobě pestrou a doplňující se mozaiku toho, co vás může podporovat a provázet na té vaší CESTĚ s … (tím co milujete a obdivujete)……… :-).

Impulzem k založení vlastního studia byl vyčerpávající kočovný způsob života, každodenní přejíždění z jednoho mateřského centra/školky do dalšího místa, který si začal vybírat svou daň na mém zdraví. Díky tomu, že se mi konečně povedlo si zformulovat základní myšlenku – tedy najít si své místo – se strach z neúspěchu přesunul na vedlejší kolej.

Pak už to šlo rychle. Během tří dní se uskutečnila první prohlídka místa v Lublaňské. A 73 dní trval proces od první myšlenky po otevření prostoru pro rodiny s dětmi. Od začátku jste jej mohlli najít pod jménem Montessori studio pohybu.

Název MONES vykrystalizoval zcela spontánně po vyzkoušení několika variant. Jednoduché MOnikaNEmcováStudio se z ničeho nic objevilo na papíře a velice rychle získalo sympatie všech. Jméno MONES připomíná i mou vazbu k paní Marii MONtESsori.

Několika měsíční frustrace z nemožnosti se stýkat mě přivedla k online světu a jeho možnostem. Introvertce ve mně zasvítilo v oku a po 11 týdnech nonstop práce na online náhradách za lekce do studia jsem zůstala na vlně.

Přejme si, ať já i vy tu RADOST Z MATEŘSTVÍ NAPLŇUJEME.

Monika
Monika
Zakladatelka studia