Img
Skupina 3

15 – 19 měsíců na začátku semestru

Chodit a chodit, běhat a lézt nahoru, dolů. Tento věk je o nervy nás rodičů. Pokud jsme se do této doby zrovna moc o dítě nebáli, tak teď to „kousne“ každého. Jsou jak neřízená střela a není možné se s nimi domluvit. Dohody nefungují, čas ještě neuzrál.

Vtip je v tom, že bychom měli být tam, kam dítě začne utíkat. Nemělo by běžet od nás, ale k nám. Ano, tento level naší vysoké mateřské je o kouzlu přemisťování se myšlenkou. Hledáme bezpečná, ohraničená hřiště, louky a lesy.

Jejich slovní zásoba se rozšiřuje. Sice ještě neví vždy, co to opakují, a nás to někdy těší a někdy jsme rádi, že jim ještě není zcela rozumět.

Učíte se , poznáváte, rozvíjíte

Jak zaměstnat dítě a jak se zbavit strachu? Přece tím, že mu umožníte trénovat – dovednosti, rovnováhu, obratnost a budete mu nápomocni svým příkladem. Čím bude dítě dovednější, tím vy budete klidnější a jistější kam ho „vypustit“. Náš prostor nabízí vše potřebné – balanční most, žebřiny, šikmé pluchy, schody – vše měkké a obložené žíněnkami.

Každé setkání začíná a končí flash kartami. Oceníte všechny zvuky a pojmenovávání, která se dítě na lekcích učí. Začne viset na rtech lektorce a špulit rty podle ní. I tento proces máte možnost sledovat v zrcadle za zády lektorky. Navíc se zapojíte do všech zvukových variací, čímž se dítě cítí bezpečné a podpoří ho to v jeho snaze samo se domlouvat, komunikovat.

Dovednost rukou dítěte už umožňuje sáhnout i po složitějších pomůckách jemné motoriky – začínáme s navlékáním, kleštičkami, gumičkami, tříděním závaží. Děti se učí spolupracovat mezi sebou – podat si pomůcku, vrátit pomůcku nebo počkat, až na ně přijde řada. Radí si, co kam patří anebo krotí svoji touhu dokončit aktivitu za kamaráda.

Socializace v tomto věku pádů a zdvihů je o tahání, pusinkování a prvním objetí…, které může končit i žuchnutím a pláčem. 🙂 I to je třeba trénovat.

img
img