Img
Skupina 1

7 – 9 měsíců na začátku semestru

Půlroční dítě se může začít nudit. Už není miminko a chce svou porci akce. Podnětů, které jsou běžně dostupné i kreativní mamince, ubývá 🙂. Dítě potřebuje vidět ostatní vrstevníky. I silný introvert potřebuje podněty pro rozvoj své osobnosti.

Děti chtějí nezadržitelně vpřed. Někdy jim v tom může bránit i náš strach. Někdy jsou rodiče aktivní až moc a dítěti pomohou k dovednostem, které nejsou v rytmu a v souladu s jeho přirozeností. Rodiče často cítí potřebu dozvědět se více a najít způsoby, jak z dítka dostat to, co je v něm ukryté.

Okamžikem, kdy si dítě SAMO poprvé sedne, se mu změní úhel pohledu a tím i celý svět. K dovednosti sezení potřebuje předchozí „pády“, znalost vlastního těla a co s ním.

Učíte se , poznáváte, rozvíjíte

Půlroční dítě se potřebuje dostat z bodu A do bodu B. Pracujeme s balóny a balónky, na šikmé ploše … Vaše role je se jejich krkolomných pokusů neobávat, jen je správně navigovat.

V tomto období je na dítěti vidět, jak moc ho vše okolo něho začalo zajímat. Jeho ruce začínají lépe sloužit. Už umí uchopit věc do ruky a podržet si ji prsty. Všechny okouzlí, jak si poradí s malým knoflíkem nebo párátkem a vloží je tam, kam patří.

Jemnou motoriku procvičujeme pomocí originálních Montessori pomůcek i pomůcek naší výroby. Děti zapojují pravou i levou ruku i nohy.

V malém kolektivu 4 dětí vznikají už intenzivnější interakce, děti trénují fyzický kontakt s vrstevníky, poznávají, co se komu líbí a co už ne.

img
img